Saturday 29 December 2012

TMS-ians. KAWAN

Salam alaik.
macam mane nak start tulis ni? haihh. nak buat intro pon susah tapi tangan dah gian nak menaip. :)

dipendekkan cerita nak bercakap pasal kawan.

hehhh. ingat kan gempak sangat lar tajuk, rupa-rupanya tajuk kawan je.

KAWAN. 5 huruf je, pendek tapi bawa makna seribu dalam hidup kita. tak ke? 

seseorang pernah cakap, "carilah kawan apabila kamu memandangnya akan mengingatkan kamu kepada ALLAH. mendengar kata-katanya akan menambahkan ilmu, melihat gerak gerinya meninggikan takut kepada ALLAH, berkawan dengannya jihad Fisabilillah. "  

kawan yang sanggup meredah hujan, kawan yang sanggup berkongsi susah senang, kawan yang bersama-sama menghadapi dugaan, kawan yang makan berkongsi pinggan, barulah dipanggil kawan sepanjang zaman.

itulah baru boleh dilabel kawan sejati. Alhamdulillah. di bumi Terengganu, aku menemui mereka yang dipanggil kawan. 5 tahun di TMS bermacam-macam jenis orang aku jumpa. aku belajar erti hidup, aku belajar erti persahabatan, aku belajar erti manis-pahit-payau alam remaja. 
cehhh. bajet dah lepas alam remaja je gaya cakap. hehe. 

but its true. zaman sekolah adalah zaman yang paling berharga dalam hidup aku. mungkin orang lain pon begitu kan? 

rasa macam baru je semalam bersuka suki dekat koridor kelas. rasa macam baru je semalam bertepuk tampar dengan kawan di tengah-tengah alam. rasa macam baru semalam jugak bersama-sama belajar untuk exam. sungguh aku rindu suasana itu. 


walaupun sekarang masing-masing sudah terpisah, berpisah jasad bukan hati. jauh bukan bermakna melupakan. semoga hati kita diikat dengan tali persahabatan dan kasih sayang yang berlandaskan Islam. insha Allah kita akan kukuhkan simpulan tali itu dengan rahmat dan barakah dari-NYA.

thanks TMS buddies!
for the great memories..
for the sweet pain feeling..
for teaching me to go through and through the obstaclec..
for leaving the unforgettable moments..
for a never-broken-friendship..
for a long lasting love..

buat kawan-kawan dari bumi TMS, i miss you so much. mungkin ada yang dulu tersilap kata terkasar bahasa terlebih terkurang terpukul ter-sakit  tak sempat mintak maaf. i'm sorry for what i've done. :')

ayuh sama-sama kita berjuang di jalan-NYA. jalan jihad untuk dunia dan akhirat. all the best for all of you. may ALLAH bless :)

3 comments: